Thursday, September 14, 2017

PROTOTAIP PROJEK KAPLAN MEDIUM TANK DALAM FASA TERAKHIR

Kaplan Medium Tank

Prototaip projek Turki-Indonesia untuk mengeluarkan Kereta kebal tempuran KAPLAN di Indonesia, akan dipamerkan pada perarakan tentera Hari Angkatan Darat di Indonesia pada Oktober 2018.

Pengeluar kenderaan berperisai Turki FNSS dan PT Pindad Indonesia telah berusaha menghasilkan kereta kebal sederhana KAPLAN di Indonesia berikutan perjanjian pada tahun 2015 dan kerja prototaip berada di peringkat penamat, agensi Anadolu melaporkan. 


Pejabat-pejabat pertahanan dari Turki dan Indonesia baru-baru ini membincangkan kemajuan perjanjian kerjasama, termasuk projek yang sedang berlangsung untuk menghasilkan kereta kebal sederhana berat, kata sumber Indonesia sebagaimana yang dilaporkan oleh agensi Anadolu Turki.


Ketua Pengarah
Potensi Pertahanan untuk Indonesia, Sutrimo Sumarlan dilaporkan sebagai berkata, "ini adalah Pertemuan Kerjasama Industri Pertahanan tahunan keenam dimana kami menilai kemajuan perjanjian saling menguntungkan. Kami juga bertukar maklumat dan memperkenalkan produk yang dihasilkan oleh setiap industri pertahanan negara. "

Sebagai tambahan kepada projek kereta kebal KAPLAN, "Turki telah menawarkan kerjasama reka bentuk dan teknologi untuk kapal selam jenis-214," kata Sumarlan.


Sumarlan selanjutnya menyatakan bahawa Ankara telah berbincang dengan Jakarta bersama-sama pengeluaran pesawat tanpa pemandu medium-altitude long endurance (MALE).


 sumber : Defenseworld

No comments: