Sunday, September 6, 2015

AV4 (FIRST WIN) UNTUK ATM

Kenderaan First Win buatan Thailand

Angkatan Tentera Malaysia telah menandatangani kontrak dengan Chaiseri dan Deftech (Thailand) untuk pesanan awal 20 kenderaan AV-4 First Win 4 × 4.   

Bercakap di majlis Hari Penyelidikan Tentera Laut 2015 yang akan berlangsung di Tentera Laut Hall, Pengarah Urusan Chaiseri Metal & Rubber Co Ltd, Encik Hiran Koolhiran telah mengesahkan kepada ThaiArmedForces.com bahawa Malaysia telah menandatangani kontrak untuk memperoleh 20 kereta perisai Pertama Win 4 × 4.  

Pesanan fasa pertama dimana di Malaysia kenderaan tersebut  dinamakan AV-4 akan dikeluarkan secara bersama dengan syarikat Deftech Malaysia, iaitu "Enam kenderaan pertama yang dihasilkan di wilayah Phatum Thani dan akan dihantar kepada Angkatan Tentera Malaysia pada suku pertama tahun 2016", katanya.  

Untuk membuktikan bahawa prestasi kereta dalam keadaan operasi sebenar penghantaran akan dilakukan melalui jalan raya dari kilang di Pathum Thani ke Malaysia. 

Keperluan kereta perisai bagi tentera Malaysia kira-kira 200 unit, First Win 4 × 4       (AV 4) telah lulus ujian kelasakan sebenar di Malaysia tahun lepas. Secara khususnya, kerjasama dengan sebuah syarikat Malaysia, Deftech akan membolehkan kedua-dua pihak untuk bertukar-tukar kepakaran dalam bidang teknologi.

First Win 4 × 4 telah beroperasi di Thailand  sebanyak 25unit oleh Jabatan Keadilan dan Tentera Diraja Thai. Pada masa ini pihak syarikat yang terlibat secara aktif dalam pemasaran global dan telah menerima beberapa pandangan dari pelanggan, terutamanya dari negara-negara di Timur Tengah.

AV-4 FirstWin 4 × 4
 
Mobiliti
Kuasa 300 hp Berat 11 tan muatan 2 tan
Kuasa untuk nisbah berat 23-27 tan
4 × 4 atau 4 × 2 boleh dipilih dengan kunci pengkamiran
Gandar tegar dengan ABS (Pilihan CTIS)


Perlindungan
Balistik STANAG Lv 2 (Pilihan Lv3)
Mine Blast STANAG Lv3



Petikan dari pantip.com


 

No comments: