Tuesday, October 18, 2016

PAKAIAN SERAGAM TEMPUR BARU UNTUK KAKITANGAN TUDM

Anggota dengan seragam baru di hari ulang tahun TUDM ke 58 di Kuantan Air Base

Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) telah memperkenalkan seragam tempur baru yang menggunakan teknologi pixel digital moden dengan kain yang selesa untuk pakai. 

Pakaian seragam ini diperkenalkan kepada orang ramai buat pertama kali sempena majlis perbarisan lalu Ulang Tahun ke-58 Tentera Udara di Pangkalan Udara Kuantan hari ini, pada 1 Jun 2016, Bernama melaporkan.

Ketua TUDM, Jen Tan Sri Roslan Saad berkata pakaian seragam, yang boleh digunakan semasa latihan, operasi dan latihan lapangan, mempunyai ciri-ciri moden, di samping mencari lebih kemas dan pintar.

Pakaian seragam yang baru yang menggantikan yang sebelumnya digunakan selama lebih daripada 20 tahun, "akan dapat menaikkan imej TUDM, sejajar dengan perkembangan fungsi dan operasinya pada masa ini", katanya kepada pemberita pada majlis itu.

Beliau berkata ia juga nafas baru kepada tiap-tiap anggota TUDM, untuk melaksanakan tugas yang lebih baik.
  
Majlis yang dihadiri lebih 500 tetamu termasuk orang ramai, juga termasuk pertunjukan udara oleh Tentera Udara Pasukan Khas dan payung terjun demonstrasi oleh anggota TUDM.

Antara pesawat yang terlibat dalam demonstrasi adalah Pilatus PC-7 Mk II, EC725 dan Nuri helikopter, serta Sukhoi SU 30MKM, F / A 18D4 dan pesawat MiG29N Figther.

sumber
defenseworld.net

No comments: