Sunday, August 14, 2016

USAHASAMA SYARIKAT TURKI, JERMAN DAN MALAYSIA DALAM BIDANG ARMOR

Altay kereta kebal utama buatan Turki
Pengeluar Kenderaan berperisai dari Turki, Jerman dan Malaysia akan mewujudkan perkongsian untuk mengembangkan pasaran mereka.  

BMC, Rheinmetall AG dan syarikat Malaysia Etika Strategi mengumumkan hasrat mereka untuk membentuk usaha sama yang berpangkalan di Turki dengan tujuan untuk kerjasama dalam  mencari penyelesaian berkenaan kenderaan berperisai. 

Usaha sama ini akan memberi tumpuan kepada roda dan runut kenderaan berperisai, menurut jurucakap syarikat.

Gabungan syarikat ini akan memberi tumpuan untuk pasaran Turki, Negara-negara Teluk, Malaysia dan pasaran negara Asia yang lain, ini merupakan wawasan jangka panjang, "kata sumber industri di Turki.

Sumber itu juga berkata bahawa perjanjian itu bermakna Rheinmetall boleh bekerjasama dengan BMC dalam kontrak berbilion dolar Turki untuk pengeluaran beratus-ratus kereta kebal utama generasi akan datang iaitu Altay.

BMC adalah salah satu pembida untuk
siri pengeluaran  1000 unit kereta kebal Altay dengan pengeluaran kumpulan pertama kereta kebal tersebut sebanyak 250 unit. 

Altay telah dibangunkan oleh Otokar sebuah lagi syarikat Turki, pesaing BMC. Otokar membina empat prototaip Altay di bawah program $ 500 juta dan mereka kini sedang menjalani ujian.

Sumber
armyrecognition.com 


No comments: