Monday, August 1, 2016

MYANMAR BERMINAT DENGAN HELIKOPTER RUSIA Mi-17V5

Helikopter Mi-17V5 milik Tentera Udara India
Pada Julai 2016, satu delegasi dari Kementerian Pertahanan Republik Myanmar yang diketuai oleh Tentera Udara Mejar Jeneral Khin Aung Myint, dibawa melawat fasiliti Kazan Helicopters daripada Helikopter Federation Holding.

Delegasi itu memeriksa lfasiliti baru yang dinaik taraf kemudahannya, termasuk bahagian pemasangan dan bahagian mengecat modulari, serta tapak pameran helikopter .  


Para tetamu telah diberi penerangan mengenai helikopter Mi-17V-5 dan Ansat dalam versi perubatan, penumpang, dan VIP.  
 
Di samping itu, demonstrasi penerbangan helikopter yang dinyatakan di atas telah diatur khas untuk delegasi, Rostec katanya dalam satu kenyataan Jumaat.

"Hari ini pasaran rantau Asia Pasifik adalah salah satu yang paling penting bagi syarikat berikutan permintaan yang berterusan untuk helikopter Rusia. Kami bersedia untuk menawarkan pengendali helikopter serantau, produk siri dan helikopter generasi baru," kata Timbalan Alexander Shcherbinin, Helikopter Federation ' Ketua Pegawai Eksekutif Pemasaran dan Pembangunan Perniagaan.


Hampir 1,500 pesawat sayap tetap yang dibuat oleh Kazan Helicopters beroperasi di rantau Asia-Pasifik. perusahaan telah membekalkan helikopter jenis Mi-17  ke Myanmar sejak tahun 1995. 

Setelah bertahun-tahun bekerjasama, Myanmar MoD telah menerima hampir 20 helikopter jenis Mi-17 dalam pelbagai versi. Selain itu, pesawat itu telah disokong dengan alat ganti dan latihan yang disediakan oleh pakar-pakar asing.  

Minggu ini delegasi Myanmar MoD merancang untuk melawat Rostvertol untuk menilai kemudahan pengeluaran perusahaan.

Pada masa ini, Helikopter Federation Holding mengekalkan empat helikopter pengangkut tentera Mi-24P yang akan berkhidmat dalam Tentera Udara Myanmar dalam rangka perjanjian yang dicapai pada tahun 2015. Pihak-pihak boleh membuat kontrak tambahan tertakluk kepada kejayaan menyiapkan penyelenggaraan.


sumber
defenseworld.net


No comments: