Tuesday, January 10, 2017

KENDERAAN TEMPUR RINGAN BUATAN INDONESIA (ILSV)

Light Strike Vehicle buatan Indonesia
Kontraktor Utama PT Jala Berikat Nusantara Perkasa mengumumkan pada Indo Defence 2016 di Jakarta bahawa Indonesia Light Strike Vehicle (ILSV) akan memasuki pengeluaran pada tahun 2017, dengan pesanan awal untuk 20 telah ditempah oleh seorang pelanggan yang tidak didedahkan.

Berdasarkan casis Toyota Land Cruiser 4 × 4  dilengkapi keluli monocoque hull dengan semua badan-dikimpal  contoh di pameran di Jakarta mempunyai badan yang tertutup, versi yang berbeza daripada yang pertama didedahkan di sini dua tahun lalu.

Dikendalikan oleh 2 anggota dan enam personel, boleh diangkut pada kelajuan sehingga 100 km / jam.  Berat kasar kenderaan  adalah sekitar 2,750 kg dan daya tujahan enjin 175hp serta tork 352 N.m

Jarak penjelajahan maksima 870 kilometer dalam keadaan jalan mendatar dengan kelajuan standard 80 kilometer per jam.

Jenis enjin adalah 1KD-FTV commonrail VNT turbo diesel dengan 16 silinder, DOHC, kapasiti enjin adalah 2.494 cc serta gearbox enam transmisi (4 speed automatik dan 2 speed part-time) . Berbahan bakar adalah diesel dan kapasiti bahan bakar penuh ialah 100 liter.

Selain itu ia dipasang dengan port penembakan, peralatan penglihatan yang berkaitan dan tempat bagi pemasangan roof-maunted mesingan 7.62mm disertai dengan individual blast-attenuating seats untuk semua penumpang. 

sumber
Defence.blog.com 


No comments: