Tuesday, March 12, 2019

JERMAN CADANGKAN BINA KAPAL PENGANGKUT PESAWAT EROPAH

Cadangan kapal pengangkut gagasan Eropah (Model Carrier Perancis yang baru)
Canselor Jerman Angela Merkel telah mengesahkan idea mengenai gagasan kapal Pengangkut pesawat bersama Eropah.

Idea ini dicadangkan oleh pemimpin partinya, Annegret Kramp-Karrenbauer.

Annegret Kramp-Karrenbauer, ahli politik yang menggantikan Merkel tahun lalu sebagai ketua kesatuan Demokratik Kristian yang berkuasa di Jerman, membuat cadangan itu pada sambutan hujung minggu kepada cadangan Presiden Perancis untuk reformasi Eropah.

Jerman dan Perancis telahpun bekerjasama dalam pembikinan pesawat tempur Eropah masa depan.

"Langkah seterusnya adalah untuk memulakan projek simbolik membina sebuah kapal pengangkut pesawat Eropah yang biasa" untuk menggariskan apa yang disebut EU untuk peranan keselamatan globalnya.

Merkel berkata pada hari Isnin, menurut Reuters, "Ianya betul dan baik bahawa kami mempunyai peralatan seperti itu di sebelah Eropah, dan saya gembira dapat melakukannya".

Pada masa ini tidak jelas sama ada ini adalah cadangan untuk kapal yang dikendalikan secara bersama atau kelas biasa, namun apa pun ianya bergantung kepada kos.

Pada bulan Oktober 2018, Kementerian Pertahanan Perancis melancarkan kajian selama 18 bulan sebanyak EURO 40 juta untuk pesawat pengangkut baru di masa hadapan bagi menggantikan pesawat pengangkut Perancis Charles de Gaulle menjelang 2030.

Keputusan untuk penggunaan kapal pengangkut pesawat yang baru akan dilakukan pada 2025, dan kapal pengangkut masa hadapan yang baru ini  akan terus berkhidmat sehingga melebihi 2080 dan salah satu cadangan digambarkan di atas.

sumber : UKDJ



1 comment:

monyet said...

AJOQQ agen jud! poker online terpecaya dan teraman di indonesia :)
gampang menangnya dan banyak bonusnya :)
ayo segera bergabung bersama kami hanya di AJOQQ :)