Thursday, April 4, 2019

NGAFV SINGAPURA TERIMA TURET BARU SAMSON 30 - TANPA PEMANDU

NGAFV Singapura dengan turet baru - Samson 30

Kenderaan tempur berperisai Generasi Baru (NGAFV), menerima turet baru tanpa pemandu (Samson 30) yang dibangunkan oleh Rafael Advanced Defense Systems Ltd.

Ia adalah syarikat teknologi pertahanan Israel. Ia diasaskan sebagai Makmal Pertahanan Nasional R & D Israel untuk pembangunan senjata dan teknologi ketenteraan dalam Kementerian Pertahanan Israel.

Diterbitkan oleh wartawan Mike Yeo di akaun Twitternya pada 1 Mac, gambar menunjukkan versi terkini kenderaan perisai tempur moden Singapura.

Sistem all-in-one ini boleh ia mencari punca tembakan, membolehkan krew untuk membalas tembakan kembali dengan berkesan dengan Turret Tanpa pemandu SAMSON 30 atau interface dengan platform pertempuran lain melalui rangkaian BMS.

Turet lama yang dipasang pada NGAFV
Sebagai tambahan kepada meriam automatik 30mm, dua peluru berpandu berpandu serba guna,  mesingan coaxial, turet baru mengintegrasikan dua pemandangan bebas, pelancar tersembunyi untuk bom asap dan sistem lengkap Trophy APS .

Kenderaan Generasi Baru Angkatan Bersenjata Singapura (SAFV) telah dilancarkan pada bulan Jun 2016. Ia sedang dibangunkan oleh Agensi Pertahanan, Sains dan Teknologi Singapura dengan kerjasama ST Engineering dan SAF.

Pembangunan AFV generasi baru ini bermula pada tahun 2006, manakala kemasukan perkhidmatannya dirancang untuk 2019. AVF baru dijangka menggantikan kenderaan perisai M113 Ultra Angkatan Tentera Singapura dan akan mengukuhkan keupayaan armor, ketahanan, perlindungan, kebolehmampuan dan kesedaran situasi.

sumber : militaryleaks


1 comment:

miao sai said...

ayo daftar di agen365*com :D
WA : +85587781483